ارقام نهال پسته

حدود 90 رقم شناخته شده در ایران وجود دارد که برخی از آنها به طور گسترده و تجاری کشت می شوند و برخی دیگر به صورت پراکنده و محدود هستند. مشخصات مهمترین ارقام تجاری پسته به شرح زیر ارائه شده است:

رقم اوحدی:

یکی از مهمترین ارقام تجاری پسته ، بسیار مشهور و سازگار در بیشتر مناطق کشت پسته و شامل 70-60٪ باغات پسته رفسنجان است. ارتفاع درخت حدود 3 متر با رشد متوسط ​​و تاج پهن است. بیشتر برگهای آن از سه برگچه تشکیل شده است و برگچه های انتهایی آن از برگچه های جانبی بزرگتر هستند.

غلبه انتها بسیار زیاد است و بیشتر برگها برگ دار است. دارای گلدهی متوسط ​​، زودرس و باردهی متوسط ​​است. در دهه اول ماه سپتامبر قابل برداشت است.

رقم کله قوچی:

عملکرد نسبتاً زیاد ، فندق و میوه درشت از عوامل اصلی انتخاب و گسترش آن بوده است. شاخه های قویتر و محکم تری نسبت به اوحدی دارد. حساسیت بیشتری نسبت به کمبود آب و غذا دارد. در بیشتر سالها ، به دلیل گل زودرس ، به ویژه در مناطق سردسیر ، در معرض یخ زدگی بهاره است. متوسط ​​بالغ است و عملکرد متوسطی دارد. مقاومت کمتری دارد و توانایی تولید شاخه های جانبی بیشتری را دارد. نهال های به دست آمده از این رقم در برابر سمیت مقاوم هستند. در دهه دوم سپتامبر قابل برداشت است.

رقم احمد آقایی:

یکی از ارقام تجاری با میوه های بادام شکل ، پوست استخوانی سفید و میوه های بزرگ در حال گسترش است. گلدهی متوسط ​​و دیر رسیدن ، با بیشترین شدت سالانه ، که در صورت مدیریت صحیح تا حد زیادی قابل کنترل است.

رقم اکبری:

یکی از ارقام تجاری پسته است و بالاترین ارزش اقتصادی را دارد. میوه های آن بادامی شکل ، کشیده و بزرگ است. از خصوصیات این رقم رشد رویشی زیاد همراه با رگبرگهای متراکم و سطح برگ پهن است. که در دهه سوم شهریور قابل برداشت است و در اثر گرمازدگی آسیب بیشتری می بیند.

رقم بادام زرند:

میوه این رقم بادامی شکل ، کوچک و خنجر مانند و دارای رنگ مات است. اصل آن از باغهای قدیمی پسته واقع در منطقه زرند کرمان است. بیشتر برگهای آن 5 برگچه است. رقمی زود گلدهی است و می توان از ارقام بسیار زودرس در نیمه اول ماه اوت برداشت کرد.

رقم دامغان خنجری:

این رقم یکی از ارقام تجاری پسته در منطقه دامغان است که میوه آن به شکل بادام است. بیشتر برگهای آن از 3 جزوه تشکیل شده و برگچه انتهایی بزرگتر از برگچه های جانبی است. رقمی دیرگل و متوسط ​​است و در دهه دوم شهریور قابل برداشت است.

ارقام مختلف پسته از نظر زمان گلدهی تفاوت دارند و می توان آنها را به 3 دسته تقسیم کرد:

ارقام زودرس: ایتالیایی ، پسته سفید و قوچ

ارقام گل متوسط: اوحدی ، احمد آقایی و بادامی زرند

ارقام دیر گل: ابراهیمی ، جندقی ، قزوینی و اکبری

خرید

اگر تصمیم به خرید نهال دارید نهالستان آقای نهال با تولید  نهال  ارقام نهال پسته با کیفیت آماده همکاری با شما می باشد ، و چون فروش نهال بصورت مستقیم و بدون واسطه است با نازلترین قیمت دراختیار شما قرار داده میشود ارقام این نهال  جزء بهترین و با کیفیت ترین نهال  ارقام نهال پستهدر کشور است و نظرات مثبت مشتریان طی سال ها خرید از این نهالستان گویای این امر می باشد ، ما از کاشت  تا  برداشت نهال ارقام نهال پسته پاسخگوی شما خواهیم بود ، جهت خرید اینترنتی نهال با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

خرید ارقام نهال پسته

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما

واتساپ

واتساپ

برگشت به منوی تماس ها

تلگرام

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها