خرید نهال گردو

در این مقاله سعی داریم شما را با نهال گردو بصورت کامل آشنا کنیم. ابتدا از انواع نهال گردو شروع میکنیم و سپس به بررسی آنها می پردازیم. از اینکه در کنار ما هستید بسیار خوشحال و سپاسگذاریم. با ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم را رابط نهال گردو خدمت کاربران عزیز ارائه دهیم

1. نهال گردوی سردسیری

گردوی سردسیری مقاومت خوبی در برابر سرمای فصل زمستان دارد و می‌تواند در دمای پایینی که تا حدود منفی ۳۰ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد، به خوبی رشد کند. دومین موضوع در مورد این نوع نهال این است که معمولاً اندازه کوچکی دارند و در دوره رشد خود به ارتفاع ۴ تا ۵ متر رسیده و شاخه‌هایی با طول ۲ تا ۳ متر دارند. نسبت به آفت ها مقاوم هستند و در نتیجه این مسئله هزینه های نگهداری را کاهش می دهد. معمولا درختان گردویی که در مناطقی قرار دارند که ارتفاع آنها بیشتر از 1400 متر است، در دسته گردوهای سردسیری قرار می گیرند.

2. نهال گردوی گرمسیری

همانطور که از نام آن پیداست در برابر گرما مقاومت بالایی دارد و تا دمایی حدود 40 درجه سانتی گراد به خوبی رشد می کند. این نوع درخت گردو اندازه بزرگی دارد و ارتفاع آن 10 تا 15 متر می باشد.

مهمترین نکات در هنگام خرید نهال گردو

توجه به نکات زیر سبب خرید مطمئن و در نهایت برداشت محصول با کیفیت خواهد شد.

  1. موقعیت جغرافیایی
  2. ارتفاع مکان کاشت از سطح دریا
  3. نیاز به آبیاری دوره ای
  4. فاصله کاشت هر درخت از هم
  5. ارتفاع رشد درخت گردو
  6. درختان مورد نیاز برای گرده افشانی
  7. میزان باردهی درخت
  8. عمر اقتصادی
  9. اصالت و شناسنامه نهال

قبل از اینکه در خصوص ارقام نهال گردو، روش کاشت و برداشت این خشکبار با ارزش صحبت کنیم؛ در ایتدا نکاتی را در خصوص “درآمد هر نهال گردو” بیان میکنیم. قطعا بعد از مطالعه میزان سودآوری هر نهال گردو شما نیز به احداث یک باغ گردو و کسب درآمد از درخت گردو فکر خواهید کرد.

امروزه خرید نهال گردو و کاشت نهال گردو به عنوان یکی از موضوعات جذاب و پرسود در حوزه کشاورزی مطرح است. رشد چشمگیر درآمد هر درخت گردو توجه افراد زیادی را به سمت احداث باغ گردو جلب کرده است. گردو یکی از مرغوبترین خشکبارهای ایران است که در سال‌های اخیر قیمت این خشکبار رشد چشمگیر و قابل توجه‌ای داشته‌ است. همین موضوع باعث شده تا افراد زیادی به دنبال خرید نهال گردو و احداث باغ گردو باشند.

قطعا نهال گردو پس از به ثمر نشستن سودآوری زیادی خواهد ‌داشت. از نکات مهمی که هنگام خریداری نهال گردو باید به آن توجه داشت می توان به شرایط اقلیمی، نوع خاک، بازار خرید، قیمت نهال گردو و… اشاره کرد. نهال گردو در صورتی که شرایط اقلیمی منطقه شما سردسیر و یا متعادل رو به سرد باشد، گزینه ای بسیار عالی برای کاشت و رسیدن به درآمد قابل توجه است. در این مقاله به بررسی کامل سود و درآمد هر درخت گردو می‌پردازیم. همراه ما باشید.

چطور از سلامت نهال گردو مطمئن شویم؟

نهال گردوی سالم نهالی است که از نظر سلامت، رشد و باردهی شرایط مناسبی داشته باشد. برای تشخیص یک نهال گردوی باکیفیت، باید به عوامل مختلفی از جمله موارد زیر توجه کرد:

ساقه و تنه نهال: ساقه و تنه نهال باید سالم و بدون آفت یا بیماری باشد. پوست ساقه باید صاف و بدون ترک باشد.

ریشه نهال: ریشه نهال باید قوی و سالم باشد. ریشه‌ها باید به خوبی رشد کرده باشند و به یکدیگر پیچیده نشده باشند.

برگ‌های نهال: برگ‌های نهال باید سبز و سالم باشند. برگ‌ها نباید زرد یا خشک باشند.

اندازه نهال: نهال باید دارای اندازه مناسب باشد. نهال‌های خیلی کوچک یا خیلی بزرگ ممکن است از کیفیت مناسبی برخوردار نباشند.

علاوه بر عوامل ذکر شده در بخش قبل، برای انتخاب یک نهال گردوی باکیفیت، باید به مواردی که در ادامه ذکر می شود نیز توجه کرد.

معیارهای انتخاب نهال گردوی باکیفیت

نوع نهال: نهال گردو دارای انواع مختلفی از جمله پیوندی، بذری، اصلاح‌شده و پایه‌دار است. انتخاب نوع نهال باید با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و هدف باغدار انجام شود.

سن نهال: نهال‌های یکساله و دوساله معمولاً از کیفیت مناسبی برخوردار هستند. نهال‌های قدیمی‌تر ممکن است رشد کمتری داشته باشند و باردهی آن ها نیز کمتر باشد.

ضمانت نهال: برخی از نهالستان‌ها برای نهال‌های خود گارانتی ارائه می‌دهند. این گارانتی به باغدار این اطمینان را می‌دهد که در صورت بروز مشکل، نهالستان موظف به تعویض یا اصلاح نهال خواهد بود.

با توجه به این عوامل، می‌توانید یک نهال گردوی باکیفیت را تشخیص دهید.

سود و باردهی هر نهال گردو چه میزان است؟

امسال (سال 1402) برای خرید نهال گردو حدودا باید بین 120 تا 250 هزار تومان هزینه کنید. نهال گردو به آبیاری و سمپاشی کمی نیاز دارد که بعد از گذشت سه تا چهار سال باردهی آن آغاز می شود. هرچند برخی از ارقام زودبازده از سال اول هم باردهی خود را آغاز می کنند و با گذشت زمان میزان باردهی درخت گردو بیشتر هم می شود.

درخت گردو بالغ هرسال حدودا 70 تا 100 کیلوگرم محصول می دهد. همچنین قیمت انواع آجیل باتوجه به تورم و قیمت ارز متغیر است.
اگر میانگین قیمت نهالی که خریداری کرده اید را 150 هزار تومان در نظر بگیریم اگر 100 نهال خریداری کرده‌ باشید مجموعا 15.000.000 هزینه کرده اید.
امسال قیمت گردو در حدود 300 هزار تومان است. حال تصور کنید در سال سوم هر درخت حداقل 50 کیلوگرم محصول بدهد، حال شما 1.500.000.000 تومان برداشت کرده اید.

به این نکته توجه کنید که با گذشت زمان میزان باردهی درخت بیشتر می شود و با افزایش تورم قیمت گردو هم بیشتر می‌شود. به این ترتیب درآمد هر درخت گردو نیز برای شما بیشتر می‌شود. به نظر شما میزان درآمدتان در سال هفتم به چه مقدار می رسد؟!

اطلاعات جامع در رابطه با میزان باردهی انواع درخت گردو را در مقاله باردهی درخت گردو بررسی کنید

کاشت نهال گردو  

نهالستان آقای نهال
آموزش کاشت نهال گردو

اگر قصد کاشت نهال گردو را دارید، آموزش های این بخش را از دست ندهید. همچنین از ویدیو آموزشی می توانید نهایت استفاده را ببرید و نکات گفته شده در خصوص کاشت نهال را از قلم نیندازید. اطلاعات جامع در رابطه با کاشت نهال گردو را در مقاله کاشت نهال گردو همراه با تصویر و ویدیو بررسی کنید.

بهترین نهال گردو چیست؟

یکی از سوالاتی که مشتریان در زمان خرید نهال گردو می پرسند، بهترین نهال گردو برای کاشت کدام است؟ در پاسخ به این سؤال، در ابتدا باید بگوییم بهترین نهال گردو باتوجه به منطقه کاشت بسیار متفاوت است. مهم است بدانید که بهترین نهال گردو با توجه به منطقه شما مشخص می شود.

در بازار ایران، نهالستان‌های زیادی انواع نهال گردو پیوندی را تولید کرده و باکیفیت‌های عالی روانه بازار کرده‌اند به‌طوری‌که هرکدام از ویژگی‌های برتر بهترین گردوی جهان را در خود جای‌داده‌اند.

خرید نهال گردو پیوندی چندلر
نهال گردو پیوندی

نهال گردو کانادایی، نهال گردو ژنوتیپ تیپ 7، نهال گردو چندلر پیوندی، نهال گردو فرنور پیوندی جزو بهترین نوع گردو در ایران هستند.

برای تشخیص بهترین نژاد درخت گردو باید به چند نکته دقت کنید:

  1. در هنگام خرید نهال گردو با ارقام نهال گردو پیوندی و نهال گردو بذری روبرو می‌شوید که با یکدیگر متفاوت هستند. نهال گردو پیوندی باردهی بیشتری دارد و قیمت نسبتاً بالاتری دارد. این‌که کدام نوع را انتخاب کنید بستگی به اولویت‌گذاری شما دارد.
    2. نهال‌های گردو به دودسته دیر گل و زود گل تقسیم‌بندی می‌شوند. نهال‌های دیر گل در بهار دیرتر گل می‌دهند و به همین علت از سرمای بهاره در امان هستند.
    3. انتخاب نهال گردو متناسب با منطقه، باردهی میزان محصولات را بیشتر می‌کند و همچنین گردوهای باکیفیت تولید می‌کند که با توجه به آن می‌توانید میزان سود خود را افزایش دهید.

1) ژنوتیپ برتر آقای نهال (مهندس وحید امیرپور)

این نهال مناسب کاشت در مناطقی با ارتفاع 0 تا 2500 متر است. از سال اول باردهی دارد و با رسیدگی خوب 8 تا 10 تن گردو می توانید برداشت کنید.

نهال گردو ژنوتیپ برتر نسبت به بیماری‌ها و آفات مقاومت بالایی دارد. گردو ژنوتیپ برتر پوست نازکی دارد و مغز آن به راحتی جدا می شود. این نهال دیر گل ده است و از سال اول به باردهی خوبی می رسد.

2) نهال گردو کانادایی

این نهال برای کاشت در مناطقی با ارتفاع 0 تا 2500 متر مناسب است. از سال اول شروع به باردهی می کند وتا 10 تن گردو برداشت خواهید کرد.

نهال گردو کانادایی جزو نهال‌های دیرگل و زود بازده است که با رعایت اصول و رسیدگی درخت بالغ آن، قابلیت برداشت 15 تن گردو در هر هکتار را دارد. مرغوبیت مغز و عملکرد بالا از ویژگی‌های بارز این نهال است که آن را جزو برترین نهال‌ها قرار می‌دهد.
بسیار پربار، دیربرگده و خود گرده افشان و پوست کاغذی است.

3) نهال گردو چندلر

این نهال برای کاشت در مناطقی با ارتفاع 0 تا 1500 متر مناسب است. باردهی خود را از سال اول آغاز می کند و با رسیدگی مناسب می توانید تا 6 تن گردو برداشت کنید.

بهترین منطقه برای کاشت نهال گردو چندلر، مناطق معتدل و نسبتا سردسیر است. برای عملکرد بهتر نهال نیاز است ارتفاع از سطح دریا 1000 تا 1500 باشد. نهال گردو چندلر پس از بلوغ تا حدود 50 سالگی به محصول دهی خود ادامه می‌دهد.
همچنین به دلیل کیفیت مرغوب چوب درخت چندلر، پس از آن می‌توانید از فروش چوب درخت گردو به درآمد برسید. دیر گل بودن نهال گردو چندلر خیال شما را از سرمای بهاره راحت می‌کند و نهال در فصل بهار در امان خواهد بود.‌ این نهال در اکثر استان‌های کشور قابل پرورش است. همچنین باتوجه به میزان باردهی بالا و کیفیت گردو چندلر،‌ این نهال انتخاب مناسبی برای سرمایه گذاری است.

4) نهال گردو فرنور

این نهال را می توانید در ارتفاعات 1500 تا 2500 متر بکارید. از سال اول باردهی خود را شروع می کند و تا 6 تن محصول برداشت خواهید کرد.

نهال گردو فرنور نسبت به سرما بسیار مقاوم است و با خیال راحت می‌توانید در مناطق سردسیر به پرورش ‌این گردو بپردازید. بهار فصل جوانه زدن ‌این نهال فرانسوی است.
نهال گردو فرنور زود محصول می‌دهد و انتظار کمی ‌برای رسیدن به تولید و سودآوری آن نیاز است! نهال گردو فرنور تقریبا بعد از 3 یا 4 سال شروع به تولید محصول گردو می‌کند.(و یکی از دلایل بالا بودن قیمت نهال گردو فرنور شاید همین موضوع باشد).
‌این نهال بعد از رسیدن به بلوغ در هر هکتار، حدود 8 تن گردو به شما تحویل می‌دهد. گردو فرنور از لحاظ شکل ظاهری و رنگ فوق‌العاده است و می‌تواند مشتریان زیادی را مجذوب خود کند. پوست نازک و مغزهای خوشمزه آن کیفیت گردوهای ‌این نهال را افزایش می‌دهد.

اگر به دنبال بهترین نهال گردو هستید، هریک از این انواع نهال گردو انتخاب مناسبی است.

خرید بهترین نهال گردو

چگونه نهال گردو بخریم؟ برای خرید نهال گردو کافیست از طریق واتساپ و یا تلگرام به شماره 09302170818(مهندس امیرپور)  تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان نهالستان شما را در زمینه انتخاب نوع نهال مورد نظر و … راهنمایی کنند.

همچنین برای خرید به صرفه و باکیفیت می توانید از فصل مرداد نسبت به پیش خرید نهال گردو اقدام کنید.

مزایای پیش خرید نهال گردو عبارتند از:

  • خرید نهال با کیفیت در زمان درست
  • رسیدن به موقع نهال‌ها
  • کاشت به موقع نهال‌ها
  • پرداخت هزینه مناسب‌تر

میران باردهی و سود حاصل از یک نهال گردو، با خرید نهال گردو مرغوب و باکیفیت رابطه مستقیمی دارد. با خرید نهال مرغوب و متناسب با منطقه کاشت، می توان انتظار محصولات پرباری را داشت. مهمترین نکاتی که باید در زمان خرید نهال گردو به آن توجه کنید را در ادامه بررسی می‌کنیم. 

از کجا نهال گردو بخریم؟

پس از بررسی و شناخت محل کاشت نهال و انتخاب رقم سازگار، کشاورزان و باغدارن عزیز برای خرید نهال گردو باید مرکز خرید نهال گردو معتبر و شناخته شده را انتخاب نمایند.
در این بین نهالستان آقای نهال با بیش از 4 دهه تجربه و فعالیت در این عرصه آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان و فروش نهال گردو می باشد.

نهالستان آقای نهال با سابقه ای طولانی (بیش از 4 دهه) در زمینه ی تولید نهال – کاشت نهال و راه اندازی باغات مدرن و به‌روز همراه با با صرفه ی اقتصادی – خرید نهال و ارائه ی محصولات مرغوب و با کیفیت، فعالیت داشته و سالیانه تعداد قابل توجهی از انواع ارقام نهال گردو را همراه با شناسنامه و مجوز رسمی تولید می کند.

نهالستان آقای نهال مهندس وحید امیرپور با بهره گیری از علم روز اقدام به تولید ارقام نهال گردو در این نهالستان نموده و باغداران عزیز را جهت انتخاب بهترین نهال گردو با مناسب‌ترین قیمت نهال گردو برای کاشت در باغ و همچنین احداث آن یاری می نماید.
به منظور جلب اعتماد و انجام خریدی مطمئن تمامی نهال های این مجموعه همراه با گواهی بهداشت، تاییدیه ی جهاد کشاورزی و شناسنامه ارائه میگردند.

نهال های موجود در نهالستان آقای نهال به صورت اصلاح شده و با کیفیتی مرغوب بوده و کاملا سالم و عاری از بیماری ها و آفات است. از دیگر خدمات این مجموعه ارائه مشاوره ی رایگان جهت راه اندازی باغات مدرن می باشد. قیمت نهال گردو در این مجموعه مناسب بوده و هزینه‌های شمارا کاهش می‌دهد.

قیمت درخت گردو ۲۰ ساله

قیمت درخت گردو ۲۰ ساله  به عوامل مختلفی  بستگی دارد از جمله نوع درخت، اندازه، شکل و سلامت درخت، شرایط منطقه و سایر عواملی که می‌تواند قیمت را تحت تأثیر قرار دهد.

 قیمت درخت گردو ۲۰ ساله  بین چند صد دلار تا چند هزار دلار و حتی بیشتر نیز متغیر است. جهت کسب اطلاعات دقیق از قیمت، بهتر است با متخصصان ما تماس بگیرید و مشورت کنید و با توجه به شرایط محلی و وضعیت درخت، قیمت را مورد بررسی قرار دهید.

خرید نهال گردوی مناسب برای منطقه جغرافیایی شما

شاید شما قصد خرید نهال گردو در شرق یا غرب را داشته باشید. برای اینکه بتوانید بهترین نهال گردو را خریداری کنید که مناسب منطقه جغرافیایی شما باشد، پیشنهاد می کنیم موارد زیر را در نظر داشته باشید. 

1. شناسایی شرایط آب و هوایی

 برای انتخاب نهال گردو، ابتدا باید شرایط آب و هوایی منطقه خود را بررسی کنید. گردو به شرایط آب و هوایی و ارتفاع از سطح دریا حساس است، بنابراین باید نهالی را انتخاب کنید که با این شرایط سازگاری داشته باشد. اطلاعات درباره شرایط آب و هوایی و ارتفاع منطقه خود را جمع آوری کنید و بر اساس آن، به دنبال گونه‌های نهال گردویی بگردید که با این شرایط سازگاری دارند. 

2. خرید از نهالستان‌های معتبر

برای خرید نهال گردو، بهتر است به نهالستان‌های معتبر مراجعه کنید. در نهالستان‌های معتبر، نهال‌های با کیفیت و مناسب برای هر منطقه عرضه می‌شوند. به عنوان نمونه آقای نهال برای خرید نهال گردو انتخاب بسیار خوبی است. خرید از نهالستان‌های معتبر به شما اطمینان می‌دهد که نهال گردویی که می‌خرید، متناسب با شرایط منطقه‌تان است.

3. مشاوره از کارشناسان 

برای خرید نهال گردوی مناسب می‌توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید. ما می توانیم شما را در انتخاب گونه‌ها و نکات لازم برای کاشت و پرورش گردو در منطقه‌تان راهنمایی کنیم.

قیمت نهال گردو چگونه تعیین می شود؟

قیمت نهال گردو بر اساس شاخصه‌هایی تغییر می کند. نهالستان آقای نهال در ابتدای صفحه قیمت انواع نهال گردو را منتشر کرده تا به راحتی بتوانید برای خرید بهترین نهال گردو تصمیم بگیرید. به طور کلی قیمت نهال گردو با 5 معیار تعیین می‌شود.

نوع نهال گردو: نهال‌های گردو می‌توانند از طریق پیوند یا از بذر تولید شوند. نهال‌های پیوندی به طور معمول قیمت بالاتری نسبت به نهال‌های بذری دارند.

سن نهال گردو: سن نهال گردو نیز بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد. نهال‌های با سن بیشتر معمولاً قیمت بالاتری دارند. برای خرید نهال گردو باید سن نهال را در نظر داشته باشید. 

گونه و نژاد: نهال گردو گونه‌ها و نژادهای متنوعی دارد و قیمت نهال‌ها بر اساس این گونه‌ها و نژادها متفاوت است. کمی بالاتر در مورد انواع نژاد نهال گردو صحبت کردیم.

محل و شرایط تولید نهال: قیمت نهال گردو ممکن است به دلیل شرایط تولید، اقلیم محل کاشت و هزینه‌های تولید متغیر باشد.

عرضه و تقاضا: عوامل اقتصادی مانند عرضه و تقاضا در بازار نیز می‌توانند تأثیری بر قیمت نهال‌های گردو داشته باشند.


برای مشاوره و دریافت لحظه ای قیمت نهال گردو می توانید با شماره زیر تماس حاصل نمائید تا مشاوران ما در آقای نهال شما را راهنمایی کنند

09302170818


 

نهال گردو؛ نحوه ارسال در نهالستان آقای نهال میاندواب

نهالستان آقای نهال طرف قرارداد با پایانه اتوبوس رانی برای باربری و انتقال نهال (بسته بندی شده و پرالیناژ شده) با کمترین کرایه و سریع ترین زمان ممکن به تمام نقاط کشور است. نهال های خریداری شده با بسته بندی های ضدعفونی شده و با کیفیت عالی برای تمامی مشتریان عزیز ارسال خواهد شد.

اولین ترانزیت داخلی و خارجی نهال، تحویل در محل

جهت کسب اطلاعات و آگاهی بیشتر از قیمت نهال گردو و شرایط فروش و خرید نهال گردو با شماره تماس واحد فروش نهالستان آقای نهال تماس حاصل فرمایید..

نکات مهم در هنگام خرید نهال گردو!!

  1. نهال گردو را از مراکز معتبر خریداری کنید تا بتوانید نهال باکیفیت و قیمت مناسب‌تری را خرید کنید.
  2. نهال گردویی را بخرید که دارای شناسنامه باشد زیرا از خساراتی که ممکن است در آینده پیش آید، تا حدودی جلوگیری می‌کند.
  3. به ظاهر نهال و سلامت جسمانی آن توجه کنید. ریشه و تنه باید کاملا سالم و بدون هیچگونه آفت و بیماری باشند.
  4.  سعی کنید نهال گردو یک ساله یا دوساله خریداری کنید زیرا این نهال‌ها با محیط جدید سازگاری بیشتری خواهند داشت.
  5. در زمان مناسب خرید نهال گردو را انجام دهید. با پیش خرید نهال گردو که از فصل مرداد آغاز می‌شود، با قیمت مناسبتری می توانید نهال گردو بخرید.

آموزش اصول نگهداری نهال گردو

نگهداری مناسب و درست از نهال گردو، یکی از مهمترین عوامل برای رشد و توسعه سالم آن است. در زیر به برخی از اصول نگهداری نهال گردو اشاره شده است:

  1. آبیاری: نهال گردو باید به صورت منظم و درست آبیاری شود. آبیاری باید در فصل گرم و خشک به صورت بیشتر و در فصل سرد و مرطوب کمتر انجام شود. همچنین، میزان آبیاری باید بر اساس نوع خاک و شرایط آب و هوایی منطقه تنظیم شود.
  2. کوددهی: نهال گردو نیاز به کوددهی مناسب دارد تا بهترین رشد و توسعه را داشته باشد. استفاده از کودهای آلی و شیمیایی در این زمینه می‌تواند مفید باشد. همچنین، باید به میزان کوددهی دقت کرده و از افراط در استفاده از کودها خودداری کرد.
  3. تغذیه: نهال گردو نیاز به تغذیه ویژه‌ای دارد که شامل عناصری مانند روی، رویش، فسفر و پتاسیم است. برای تأمین این عناصر، می‌توانید از کودهای خاکی یا برگی استفاده کنید.
  4. حفاظت از نهال: نهال گردو نیاز به حفاظت مناسب در برابر آفات و بیماری‌های گیاهی دارد. برای این منظور، باید از شیوه‌های پیشگیرانه و مبارزه شیمیایی و بیولوژیکی استفاده کرد.
  5. تنظیم دما: نهال گردو برای رشد و توسعه سالم خود، نیاز به دمای مناسب دارد. دمای مناسب برای رشد نهال گردو بین ۱۸ تا ۲۶ درجه سانتیگراد است.
  6. برش درخت: برش درخت نیازمند دانش و تخصص خاصی است. برش درخت باید در فصل زمستان و پاییز انجام شود و باید به میزان مناسب صورت گیرد.

در کل، نگهداری صحیح و مناسب از نهال گردو نیازمند دانش و تخصص خاصی است. برای اطمینان از نگهداری صحیح نهال گردو، بهتر است از متخصصین باغبانی و کشاورزی مشاوره و راهنمایی بگیرید.

آیا برای نگهداری نهال گردو نیاز به خاک خاصی دارم؟

بله، نهال گردو نیاز به خاک خاصی دارد تا بهترین رشد و توسعه را داشته باشد. خاک مناسب برای نهال گردو باید دارای خصوصیات زیر باشد:

  1. خاک با pH مناسب: خاک برای نهال گردو باید دارای pH بین ۶.۰ تا ۷.۵ باشد. اگر خاک دارای pH بسیار پایین یا بسیار بالا باشد، ممکن است نهال گردو به درستی رشد نکند.
  2. خاک با درصد بالای هوموس: خاک باید دارای مقدار مناسبی هوموس باشد تا بهترین رشد و توسعه را داشته باشد. هوموس مواد آلی است که به خاک کمک می‌کند تا غذاهای لازم برای نهال گردو را در اختیار داشته باشد.
  3. خاک با خاصیت نفوذپذیری مناسب: خاک باید دارای خصوصیت نفوذپذیری مناسب باشد تا آب به خوبی در خاک جذب شود و ریشه‌های نهال گردو به راحتی بتوانند به غذاهای لازم دسترسی پیدا کنند.
  4. خاک با خصوصیات مناسب دیگر: خاک برای نهال گردو باید دارای خصوصیاتی مانند خاک بافت، نرمی، پایداری و غیره باشد.

به طور کلی، خاک مناسب برای نهال گردو باید دارای ساختار خوبی باشد و بهترین روش برای تشخیص خاک مناسب، استفاده از آزمایش خاک است. در هر صورت، با مشاوره متخصصین باغبانی و کشاورزی، می‌توانید بهترین خاک برای نهال گردو را برای منطقه خود انتخاب کنید.

انواع ارتفاعات مناسب کاشت گردو

گردو به طور کلی در ارتفاعات متوسط تا بالا بهترین عملکرد را دارد. در ادامه به برخی از ارتفاعات مناسب برای کاشت گردو اشاره می‌کنم:

  1. ارتفاعات متوسط: گردو در ارتفاعات متوسط به خوبی رشد می‌کند. این ارتفاعات شامل مناطقی با ارتفاع ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ متر از سطح دریا می‌شود. در این ارتفاعات، دمای مناسب برای رشد گردو بین ۱۸ تا ۲۶ درجه سانتیگراد است.
  2. ارتفاعات بالا: گردو در ارتفاعات بالا نیز به خوبی رشد می‌کند. این ارتفاعات شامل مناطقی با ارتفاع بالای ۱۵۰۰ متر از سطح دریا می‌شود. در این ارتفاعات، دمای مناسب برای رشد گردو بین ۱۵ تا ۲۴ درجه سانتیگراد است.
  3. ارتفاعات کم: گردو در ارتفاعات کم نیز قابل کاشت است، اما برای به دست آوردن عملکرد بهتر، بهتر است در ارتفاعات متوسط تا بالا کاشته شود.

در کل، برای کاشت گردو بهترین ارتفاعات، مناطقی با دمای مناسب و خاک مناسب و نور کافی هستند. همچنین، باید به شرایط آب و هوایی منطقه خود دقت کنید و نوع و ارقامی را که بهترین عملکرد را در شرایط خود دارند، انتخاب کنید.

خرید نهال گردو

نهالستان آقای نهال با توجه به شرایط اقتصادی هر کشاورز عزیز ایرانی و وضعیت اقتصادی کشور در تلاش هست تا نهالی را برای باغداران عزیز ارائه دهد که خرابی نداشته باشد. همچنین اگر احیانا نهالی کیفیت کامل را دارا نباشد نهالستان آقای نهال بصورت کامل پشتیبان چند ساله مشتری خواهد بود پس با خیال راحت می توانید نهال گردوی خود را از این نهالستان سفارش داده و با خیال راحت طبق راهنمایی های مشاوران نهالستان به کاشت نهال گردو اقدام فرمایید و از محصول آن استفاده کامل را ببرید. امیدواریم زیر در گاه خدا محصولاتتان همیشه با خیر و برکت همراه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما

واتساپ

واتساپ

برگشت به منوی تماس ها

تلگرام

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها