نهال شلیل اناری

شلیل میوه ای از خانواده هلو است. نوعی هلو با ژن مغلوب است که میوه های بدون مو تولید می کند و به همین دلیل به آن هلو بدون پوست نیز گفته می شود و طعم دلپذیر و شیرین تری نسبت به هلو دارد.

شلیل یکی از میوه های بومی آسیا است. اعتقاد بر این است که این میوه یکی از قدیمی ترین میوه هاست که ظاهراً 2000 سال پیش در چین رشد می کند و از طریق جاده ابریشم به ایران باستان ، یونان و روم راه می یابد و بهترین گونه ها در ایران کشت می شوند.

این میوه در قرون 16 و 17 به انگلستان رفت ، توسط اسپانیایی ها به ایالات متحده آورده شد و اکنون به طور گسترده ای در کالیفرنیا رشد می کند. بیش از 100 گونه از این میوه در جهان وجود دارد.

خواص

شلیل سرشار از ویتامین های A و C است و بهترین میوه برای افراد بیش از حد گرم است.

شلیل یک میوه بسیار ترد با هسته کوتاه است و مانند همه میوه ها خاصیت ادرار آور و ملین دارد. گوشت شلیل دارای سلولز نرم بوده و کاملا هضم می شود. شلیل یک میوه نسبتاً کم اسید است. قندها و نشاسته های آن به راحتی هضم می شوند و معده به راحتی هضم می کند.

ویتامین C موجود در شلیل اثرات مفیدی بر سلامت پوست ، دندان و استخوان دارد. این میوه منبع بسیار غنی بتاکاروتن است. بتاکاروتن با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی قوی با ارتقا’s سیستم ایمنی بدن از بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند.

فیبر یکی دیگر از ترکیبات مهم موجود در این میوه است که میزان جذب برخی مواد مغذی به ویژه قندها را کاهش می دهد و همچنین حساسیت به انسولین را افزایش می دهد. مصرف شلیل می تواند در کنترل قند خون موثر باشد.

خوردن شلیل می تواند به طور چشمگیری خطر بیماری های حاد مانند بیماری های قلبی عروقی ، بیماری های چشم مانند تخریب ماکولا و حتی سرطان را کاهش دهد. این میوه حاوی مواد شیمیایی شیمیایی از قبیل لیکوپن و لوتئین است و رنگ زرد و قرمز شلیل به دلیل وجود لوتئین در آنها است.

خرید

اگر تصمیم به خرید نهال دارید نهالستان آقای نهال با تولید  نهال   شلیل اناری  با کیفیت آماده همکاری با شما می باشد ، و چون فروش نهال بصورت مستقیم و بدون واسطه است با نازلترین قیمت دراختیار شما قرار داده میشود ارقام این نهال  جزء بهترین و با کیفیت ترین نهال   شلیل اناری  در کشور است و نظرات مثبت مشتریان طی سال ها خرید از این نهالستان گویای این امر می باشد ، ما از کاشت  تا  برداشت  نهال   شلیل اناری پاسخگوی شما خواهیم بود ، جهت خرید اینترنتی نهال با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

خرید شلیل اناری

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما

واتساپ

واتساپ

برگشت به منوی تماس ها

تلگرام

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها