نهال گلابی درگزی

نهال گلابی درگزی یکی از ارقام معروف گلابی در ایران است. این نوع گلابی جنس بزرگتر و محکم تری نسبت به گلابی های دیگر دارد. میوه سفتی دارد. عمر اقتصادی این نوع درخت 30 سال است و در نهالستان های برتر کاشته و برداشت می شود. میوه ها به مراقبت زیادی احتیاج ندارند. بهترین نوع ذخیره سازی میوه درگز است. این نوع نهال مانند سیب در صورت عدم برداشت می تواند برای مدت طولانی در جای خنک نگهداری شود.

درخت گلابی اروپایی Pyrus communis از خانواده Rosaceae است و بومی مناطق ساحلی یا معتدل اروپای غربی ، آفریقای شمالی و مناطق مختلف آسیا است. این درختان بین 17-10 متر ارتفاع دارند ، اما نمونه هایی از درختچه ها و قد کوتاه نیز در میان آنها وجود دارد. بیشتر ارقام گلابی اروپایی شاخه های بدون خار دارند. با این حال ، خارهای کوچک در شاخه های برخی از نمونه های این گیاه دیده می شود. برگها 12-2 سانتی متر طول دارند و حاشیه برگها می تواند صاف یا دندانه دار باشد.

گلابی

گلابی میوه ای سبز یا زرد ، آبدار و مخروطی شکل است که طعمی دلپذیر و معطر دارد. یک گلابی را شاه عمود یا امرود و میوه پیوندی و آبدار آن را شاه امرود نیز می نامند. گیاه گلابی بومی آسیای غربی و اروپای شرقی به ویژه مناطق شمال غربی ایران و کوه های قفقاز است. گلابی بعد از سیب مهمترین میوه دانه دار در جهان و ایران است.

درخت گلابی نسبت به سیب نسبت به سرما حساسیت بیشتری دارد. گلهای گلابی در بهار کمی زودتر از سیب باز می شوند ، بنابراین بیشتر در معرض یخ زدگی بهاره هستند. در تابستان ، گیاه گلابی گرمای بیشتری نسبت به سیب تحمل می کند. گلها و میوه های گلابی در انتهای شاخه ها و خارهای دوسالانه ظاهر می شود ، بنابراین هنگام هرس درختان بارور ، باید مراقبت از خارها انجام شود. عملکرد در باغ های معمولی به 45 تن در هکتار می رسد.

خواص گلابی برای سلامتی

با رادیکال های آزاد مبارزه می کند .گلابی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. این میوه حاوی ویتامین C ، ka و مس است که در برابر رادیکال های آزاد بدن مقاوم هستند.

خرید :

اگر تصمیم به خرید نهال دارید نهالستان آقای نهال با تولید  نهال   گلابی درگزی با کیفیت آماده همکاری با شما می باشد ، و چون فروش نهال بصورت مستقیم و بدون واسطه است با نازلترین قیمت دراختیار شما قرار داده میشود ارقام این نهال  جزء بهترین و با کیفیت ترین نهال   گلابی درگزی در کشور است و نظرات مثبت مشتریان طی سال ها خرید از این نهالستان گویای این امر می باشد ، ما از کاشت  تا  برداشت  نهال   گلابی درگزی پاسخگوی شما خواهیم بود ، جهت خرید اینترنتی نهال با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

خرید نهال گلابی درگزی

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما

واتساپ

واتساپ

برگشت به منوی تماس ها

تلگرام

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها