نهال گلابی دوشیز

یکی از معروف ترین و جهانی ترین ارقام گلابی رقم نهال گلابی ویلیام دوش است. این رقم از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و در کشور ما به دلیل تقاضای زیاد ، سطح زیر کشت بالایی دارد.

کشور سازنده: فرانسه

زندگی اقتصادی: 100 سال

زمان سیدنی: پایان سپتامبر و اوایل اکتبر

تحمل به خشکی: متوسط

تحمل به سرما: مقاومت عالی دارد

پایه: گلابی وحشی

رنگ میوه: زرد به سبز متمایل است

 فاصله کاشت: 4 * 4

آبیاری: 10 روز

آغاز باردهی: سال اول

نهال گلابی دوشیز این رقم در ماه سپتامبر می رسد. بسیار پربار است. به دلیل پربار بودن مشتری های زیادی پیدا کرده است. بازدهی درخت آنقدر زیاد است که باید با پایه های چوبی نگهداری شود زیرا در جهان از این گلابی بیشتر یافت نمی شود. تنها عیب این گلابی این است که کرم حیوان به سرعت به میوه نفوذ می کند و باید در سال یا زمستان 60 با سم پاشیده شود و دیگر مشکلی نخواهد داشت. تا دو ماه در خارج از سایه قابل نگهداری است. بهتر است این میوه نارس را چیده و در جعبه نگهداری کنید و به آرامی و به موقع برسید. رنگ میوه آن سبز کمرنگ است و هنگام رسیدن و جمع شدن زرد می شود.

نرخ باروری

عملکرد نهال گلابی ویلیام دوش در سطح بسیار بالا و قابل قبولی است و به همین دلیل از آن در صنعت کمپوت سازی استفاده می شود. البته عوامل زیادی از جمله نوع خاک ، آب و هوا و بسیاری از عوامل دیگر از جمله عواملی هستند که گلابی ویلیام دوش را به درختی بسیار با کیفیت و پربار تبدیل می کند. این رقم یکی از پربارترین در جهان است

ابیاری

نهال گلابی دوشیز به آب بسیار متوسطی احتیاج دارد. به طوری که می توان به راحتی و با مقدار بسیار متناسب آب ، انتظار تولید زیاد از این رقم را داشت. این رقم همچنین مقاومت بالایی در برابر کاهش رطوبت خاک دارد.

گلابی

گلابی یک میوه دانه دار است. شاخه های برخی ارقام گلابی خاردار است ، دارای برگهای اره اره ای و حاشیه های نوک تیز یا صاف است. گلهای گلابی همزمان با برگها ظاهر می شوند و روی گل آذین گل کوکب قرار می گیرند. در گل آذین 7-8 گل وجود دارد. بیشتر گلها در نوک خارهای دو ساله به دست می آیند. شاخه های درخت گلابی شبیه سیب است و شامل خار ، بره ، براندی و نعناع است. درخت گلابی نسبت به سیب نسبت به سرما حساسیت بیشتری دارد و می تواند تا -30 درجه سانتیگراد مقاومت کند. علاوه بر این ، انواع مختلف گلابی گرمای تابستان را تحمل می کنند و تابستان های خشک برای کنترل بیماری آتش سوزی که گلابی به آن بسیار حساس است ، مناسب است.

درختان گلابی مانند خاکهای شنی لومی و خاکهای سنگین و مرطوب برای این گیاه مناسب نیستند. دوره استراحت جوانه های گلابی حدود 1500-600 ساعت زیر 7 درجه سانتیگراد است. در خاکهای زهکشی شده از پایه برای ساخت باغهای گلابی و در خاکهای سنگی از پایه های زالزالک مناسب است. برخی از ارقام گلابی ، مانند بارتلت یا ویلیامز ، ناسازگاری موضعی با پایه ها را نشان می دهند و برای حل این مشکل از پایه های Old Home استفاده می شود. در خاک های خشک و آهکی از پایه های گلابی وحشی مناسب است و در خاک های زهکشی شده از پایه های بذر گلابی استفاده می شود و فاصله کاشت 7-8 متر است. فاصله کاشت در پایه های کوتوله 3-4 متر است.

خرید

اگر تصمیم به خرید نهال دارید نهالستان آقای نهال با تولید  نهال   گلابی دوشیز با کیفیت آماده همکاری با شما می باشد ، و چون فروش نهال بصورت مستقیم و بدون واسطه است با نازلترین قیمت دراختیار شما قرار داده میشود ارقام این نهال  جزء بهترین و با کیفیت ترین نهال گلابی دوشیز در کشور است و نظرات مثبت مشتریان طی سال ها خرید از این نهالستان گویای این امر می باشد ، ما از کاشت  تا  برداشت  نهال   گلابی دوشیز پاسخگوی شما خواهیم بود ، جهت خرید اینترنتی نهال با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

خرید نهال گلابی دوشیز

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما

واتساپ

واتساپ

برگشت به منوی تماس ها

تلگرام

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها